Długopisy reklamowe w marketingu pośrednim – zastosowanie

Długopisy reklamowe
Długopisy reklamowe

Współczesny marketing, ze względu na wielość metod i stosowanych narzędzi, dzieli się wedle różnych kryteriów. Najpopularniejszym kryterium podziału jest ten na marketing pośredni i bezpośredni. Obie formy są skuteczne w innych przypadkach, obie też mają swoje zalety i wady. Marketing pośredni jest bardziej masowy – nie ma za zadanie kontaktu z pojedynczym klientem, a docieranie do dużej grupy ludzi jednocześnie. Co ważne, w ramach obu form marketingu wykorzystuje się gadżety reklamowe. Są to przedmioty tak różne, że ich zastosowanie jest wręcz nieograniczone. Stąd też taka popularność. Ponadto też mają one zwykle atrakcyjny wygląd, część z nich ma praktyczne zastosowanie w życiu codziennym, inne odznaczają się dobrym smakiem lub szczególnymi dodatkami.

Jaki przykład można tu podać? Np. długopisy reklamowe i ich zastosowanie w marketingu pośrednim. Jak wspomniano, jest ono bardzo szerokie, stąd na potrzeby tego artykułu należy ograniczyć się do najczęściej stosowanych metod.

Marketing pośredni to np. reklama w środkach masowego przekazu, w tym w telewizji. Jak można w telewizji wykorzystać gadżety, o których mowa? Przede wszystkim długopisy reklamowe w ramach marketingu pośredniego mogą być nagrodami w różnego rodzaju konkursach, o których informacje podaje się za pośrednictwem telewizji. Rzecz jasna długopis nie jest nagrodą porównywalną z wieloma innymi przy tego typu sytuacjach, ale może być jak najbardziej jedną z wielu nagród w danym konkursie, w tym np. nagrodą dodatkową czy nagrodą pocieszenia.

Długopisy reklamowe w ramach marketingu pośredniego mogą także być promowane poprzez plakaty czy bilbordy. Tutaj najczęściej także będzie odnosiło się to do promocji czy konkursów. I raz jeszcze długopisy będą jedną z wielu nagród bądź też zachętą do nabywania konkretnych produktów czy wyrobów konkretnego producenta.

W ramach marketingu pośredniego długopisy wykorzystywane w reklamie mogą być elementem reklamy samej w sobie. Mogą mianowicie stanowić tło lub element krajobrazu w reklamie telewizyjnej lub internetowej.