Kubki reklamowe – zaprojektowanie powierzchni

Kubki reklamowe
Kubki reklamowe

We współczesnym marketingu wielką rolę odgrywają gadżety reklamowe. Są to przedmioty o wielkiej popularności ze względu na walory wizualne i inne, dzięki czemu pomagają przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Przy emisji takich gadżetów ważny jest każdy szczegół. Po pierwsze organizacja produkcji, jej koszty, spodziewane zyski, organizacja i koszty dystrybucji, itp. Ale niezwykle ważne jest także, aby odpowiednio zaprojektować powierzchnię danego gadżetu reklamowego. Jest to przedsięwzięcie konieczne, ponieważ tylko odpowiedni projekt, dostosowany do charakteru danego gadżetu i jego roli, jaką ma odgrywać, daje szansę powodzenia reklamy takiego rodzaju.

Jako przykład obrazujący powyższą tezę podać można kubki reklamowe. Projekt ich powierzchni nie jest prosty, ponieważ powierzchnia ta jest stosunkowo mała, jeśli porówna się np. z gadżetami takimi jak parasole reklamowe, odzież reklamowa, itp. Ale kubki są bardzo popularne w marketingu, stąd wiele firm decyduje się na dystrybuowanie właśnie takich gadżetów, zamiast wielu innych.

Kubki reklamowe powinny zostać zaprojektowane z uwzględnieniem kolorystyki. Powinna ona być dostosowana przede wszystkim do koloru nadruku, który ma się pojawić. Nadrukiem może być np. logo danej firmy, którego kolor jest już określony. W związku z tym kolor kubka musi być zbliżony lub przynajmniej nie kontrastować, tak, aby całość była spójna. Kolor kubka powinien także pasować do branży, do profilu klientów, do których ma trafiać, do panującej mody, trendów, a nawet do pory roku. Wszystkie elementy są ważne.

W dalszej kolejności projekt musi obejmować sam nadruk. Jego rozmiar powinien być dokładnie określony. Aby jednak określić rozmiar, należy najpierw określić wszystkie elementy tegoż nadruku. Najczęściej kubki reklamowe noszą nie tylko logo firmy, ale także jakieś treści dodatkowe. Mogą nimi być np. hasła i slogany reklamowe, a także rozliczne treści graficzne. Dzięki takim treściom dodatkowym powierzchnia kubka jest pełniejsza. Z drugiej jednak strony są także modele skromniejsze, przeznaczone dla osób, które lubią bardziej stonowane projekty. W takich sytuacjach najczęściej jedynym elementem nadruku na kubku jest logo.